Тема: Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої.
Мета: введення понять «перпендикулярних прямих», «перпендикуляра», відстані від
точки до прямої.
Любі 7-класники!
Почнемо наше дистанційне навчання. Бажаю вам успіхів і великого бажання навчатися, а також наполегливості у подоланні труднощів у навчанні!
Пропоную переглянути відео-урок, в якому дуже доступно пояснюється навчальний матеріал з нашої нової теми.
У зошиті виконайте побудову перпендикулярних прямих за допомогою транспортира і косинця, за потреби зупиняйте відео і будуйте.
Виконаємо разом № 146.
За допомогою транспортира побудуйте ∠АОВ = 30∘. Позначте точку М таку, що М∈ ОА і ОМ = 4 см. Із точки М опустіть перпендикуляр на пряму ОВ. Виміряйте відстань від точки М до ОВ.
Розв"язання.
1. Побудуємо за допомогою транспортира ∠АОВ = 30∘.
2. На промені ОА позначимо точку М так, щоб ОМ = 4 см.
3. Прикладіть косинець так, щоб його прямий кут однією стороною торкався променя ОВ, а іншою точки М і проведіть перпендикуляр з точки М до променя ОВ. Поставте точку F.
4. Виміряйте відрізок МF. МF = 2 см.
Виконаємо разом № 152.
∠АОВ = 90∘. Побудуйте точку М, яка лежить у внутрішній області ∠АОВ на відстані 2 см від кожної сторони кута.
Розв"язання.
1. Побудуємо за допомогою транспортира кут, що дорівнює 90∘. Вершину кута позначимо точкою О.
2. Відкладемо на сторонах кута від точки О відрізки по 2 см і поставимо точки А і В.
3. За допомогою косинця проведіть перпендикуляр з точки А до променя ОА і перпендикуляр з точки В до променя ОВ. Точка перетину побудованих перпендикулярів і буде шуканою точкою М.
Домашнє завдання:
- опрацювати § 5 с. 39 за підручником (автор Бевз) до абзацу зі словами "Не кожні дві прямі перетинаються..." на с. 40,
- виконати № 147.
Звіти про виконання домашньої роботи надсилати на електронну скриньку вчителя irinazabiyaka68@ukr.net.
Далі буде...
Немає коментарів:
Дописати коментар