Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми "Рівняння".
Опрацюємо один із варіантів контрольної роботи із нашого збірника:
Мета: удосконалити вміння розв"язувати рівняння та задачі за допомогою рівнянь, підготуватися до контрольної роботи.
Любі 6-класники!
1. Пропоную повторити вивчене. При потребі зверніться до п. 41 с. 315.
1) Що називають рівнянням?
2) Що називають коренем рівняння?
3) Що означає розв"язати рівняння?
4) До обох частин даного рівняння додали одне й те саме число. Чи будуть корені здобутого рівняння відрізнятися від коренів даного рівняння?
5) За яким правилом переносять доданки з однієї частини рівняння в другу?
6) Чи правильно, що якщо обидві частини даного рівняння поділити на одне й те саме число а (відмінне від нуля), то корені одержаного рівняння будуть в а разів менші, ніж коренів даного рівняння? У разі заперечної відповіді сформулюйте правильне твердження.
Опрацюємо один із варіантів контрольної роботи із нашого збірника:
Розв"яжіть самостійно завдання №№1, 2, 3(1), а потім звірте свої записи із правильним записом цих завдань ТУТ.
Розв"яжемо рівняння № 3 (2):
Зауваження до розв"язання: Це рівняння - рівність двох відношень, тобто - пропорція.
За основною властивістю пропорції - добуток крайніх членів пропорції = добутку середніх. Тому,
2(х + 2) = 9(х - 3)
2х + 4 = 9х - 27
2х - 9х = - 27 - 4
-7х = - 31
х = - 31 : (-7)
Задача № 4.
Нехай на кожному озері спочатку було х качок.
Було, качок | Зміни | Залишилося, качок | ||
І озеро | х | - 29 | х - 29 | в 7 разів менше, ніж на ІІ |
ІІ озеро | х | - 11 | х - 11 |
7(х - 29) = х - 11
7х - 203 = х - 11
7х - х = 203 - 11
6х = 192
х = 192 : 6
х = 32
Отже, на кожному озері спочатку було по 32 качки.
Відповідь: 32 качки.
Розв"яжемо рівняння № 5
(14у + 21)(1,8 - 0,3у) = 0.
Зауваження до розв"язання: добуток = 0, якщо хоча б один із множників = 0, тобто і перший множник може = 0, і другий. Тому, розв"язання запишемо так:
1) 14у + 21 = 0
14у = - 21
у = - 21 : 14
у = -1,5
або
2) 1,8 - 0,3у = 0
-0,3у = -1,8
у= -1,8 : (-0,3)
у = 6
Відповідь: -1,5; 6.
Домашнє завдання:
виконати другий варіант, підготуватися до контрольної роботи
Домашнє завдання:
виконати другий варіант, підготуватися до контрольної роботи
Бажаю успіхів! Ти все зможеш!
Немає коментарів:
Дописати коментар