понеділок, квітня 19

20 квітня вівторок, 6-Б клас математика

Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми "Рівняння".

Мета: удосконалити вміння розв"язувати рівняння та задачі за допомогою рівнянь, підготуватися до контрольної роботи.

 Любі 6-класники!
1. Пропоную повторити вивчене. При потребі зверніться до п. 41 с. 315.

Дайте відповіді на запитання:
1) Що називають рівнянням?
2) Що називають коренем рівняння?
3) Що означає розв"язати рівняння?
4) До обох частин даного рівняння додали одне й те саме число. Чи будуть корені здобутого рівняння відрізнятися від коренів даного рівняння?
5) За яким правилом переносять доданки з однієї частини рівняння в другу?
6) Чи правильно, що якщо обидві частини даного рівняння поділити на одне й те саме число а (відмінне від нуля), то корені одержаного рівняння будуть в а разів менші, ніж коренів даного рівняння? У разі заперечної відповіді сформулюйте правильне твердження.

Опрацюємо один із варіантів контрольної роботи із нашого збірника:


Розв"яжіть самостійно завдання №№1, 2, 3(1), а потім звірте свої записи із правильним записом цих завдань ТУТ

Розв"яжемо рівняння № 3 (2):
Зауваження до розв"язання: Це рівняння - рівність двох відношень, тобто - пропорція.
За основною властивістю пропорції - добуток крайніх членів пропорції = добутку середніх. Тому,
2(х + 2) = 9(х - 3)
2х + 4 = 9х - 27
2х - 9х = - 27 - 4
-7х = - 31
х = - 31 : (-7)
х =    
Відповідь: .

Задача № 4.
Нехай на кожному озері спочатку було х качок.

Було, качок
Зміни
Залишилося, качок
І озеро
х
- 29
х - 29
в 7 разів менше, ніж на ІІ
ІІ озеро
х
- 11
х - 11



7(х - 29) = х - 11

7х - 203 = х - 11

7х - х = 203 - 11

6х = 192

х = 192 : 6

х = 32


Отже, на кожному озері спочатку було по 32 качки.

Відповідь: 32 качки.


Розв"яжемо рівняння № 5
(14у + 21)(1,8 - 0,3у) = 0.   

Зауваження до розв"язання: добуток = 0, якщо хоча б один із множників = 0, тобто і перший множник може = 0, і другий. Тому, розв"язання запишемо так:

1) 14у + 21 = 0 
14у = - 21                          
у = - 21 : 14                       
у = -1,5    
  або 
2) 1,8 - 0,3у = 0
-0,3у = -1,8
 у= -1,8 : (-0,3)
у = 6
Відповідь: -1,5; 6.

Домашнє завдання:  
виконати другий варіант, підготуватися до контрольної роботи


Бажаю успіхів! Ти все зможеш!

Немає коментарів:

Дописати коментар