четвер, грудня 10

11 грудня п"ятниця, 8 клас алгебра

Тема: Розв"язування раціональних рівнянь. Розв"язування задач за допомогою раціональних рівнянь.

Мета: навчитися розв"язувати задачі, у яких раціональне рівняння є математичною моделлю реальної ситуації.

Шановні 8-класники!
Часто в реальному житті люди вирішують певні завдання, в яких реальна ситуація може бути виражена як математична модель, при цьому за умовою задачі можна скласти рівняння, розв"язати його і отримати адаптовану відповідь.

Розглянемо задачі на рух. 
№ 214 с. 52 за підручником.
Моторний човен проплив 8 км за течією річки й повернувся назад, витративши на весь шлях 54 хв. Знайдіть швидкість течії річки, якщо власна швидкість човна становить 18 км/год.

Так як рух характеризується трьома величинами - відстань, швидкість і час, тому для опису розв"язання задачі зручно користуватися таблицею.

Пропоную переглянути відео-розбір цієї задачі. Завчасно перепрошую, що пояснення викладається не державною мовою.
Запишіть задачу в зошит українською мовою. Звертаю вашу увагу на спосіб розв"язання рівняння, яке було складене у задачі. 

№ 215. 
Теплохід пройшов 28 км проти течії річки й повернувся назад, витративши на зворотний шлях на 4 хв менше. Знайдіть власну швидкість теплохода, якщо швидкість течії річки дорівнює 1 км/год.
Розв"язання
Нехай х км/год - це власна швидкість теплохода, швидкість течії річки дорівнює 1 км/год.


Рівняння має два корені х = 29 і х = -29 (не задовольняє умову задачі).
Отже, власна швидкість теплохода 29 км/год.
Відповідь: 29 км/год.

Домашнє завдання: виконати № 216 з повним поясненням, склавши таблицю, рівняння, зробити висновок у задачі, написати відповідь.
Успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар